Ekana Kerava


KORONA-ohjeet
Messutilana Keravan lukion (Keskikatu 5) jumppa- ja ruokasalit 1.kerros
Messuosastot rakentuvat lukion jumppasaliin ja ruokasaliin. Esittelyteltat ja muut somisteet ovat sallittuja, kunhan ne mahtuvat myyntipaikan sisään, eivätkä pursua ”naapuriin” tai ”käytäville”. Asiakaskahvioita ei sallita osastojen yhteyteen.
Myyntipaikat
Myyntipaikat sijaitsevat sekä ruokalassa että jumppasalissa. Jumppasalissa sijaitsevat paikat nro 1 -38 ja ruokalassa 39 – 65. Muutamia peruutuksia on tullut, mutta uusi yrittäjä on saatu tilalle. Paikkojen leveydet vaihtelevat 2 m -8 m. Paikat on rajattu lattiaan teipeillä. Jokaisen paikan kohdalla on yrityksen nimi ja paikkanumero, joten löydätte hyvin oman paikkanne saapuessanne messutilaan. Huolehdittehan, että osastot eivät pursua käytäville ja naapurin puolelle.
Pöydät, tuolit ja sähkö
Olette ilmoittautumislomakkeessa merkanneet mahdollisen pöytä-, tuoli- ja sähkötarpeen. Pöydät ja tuolit ovat valmiina messupisteellänne. Jos tulee muutoksia tai lisätarpeita, niin lisäpöytiä ja tuoleja löytyy. Varaattehan maadoitettuja jatkojohtoja mukaan.
Messupisteiden valmistelu ja purku
Tiloihin pääsee tekemään valmisteluja perjantaina klo 17 -21. Lauantaina ovet aukeavat klo 7. Tavarat tuodaan tilaan pääovien kautta. Purun ja lastauksen ajaksi voitte lyhytaikaisesti pysäköidä pääovien eteen. Kaikki tilaan tuodut tavarat ja messurakenteet ovat osallistujan vastuulla. Esittelypaikat pitää olla valmiina klo 9.30 mennessä ja kaikki ajoneuvot poissa pääovien edestä. Ettehän aloita osastojen purkamista ennen klo 15. Viimeinen esitys auditoriossa päättyy klo 14, jonka jälkeen on asiakkaita vielä liikkeellä. Kun tapahtuma päättyy, jokainen siivoaa esittelypaikkansa tyhjäksi omista tavaroista ja roskista.
Pysäköinti alueella
Koulun edessä oleva parkkitila varataan näytteilleasettajille. Neljä paikkaa jää esiintyjille, joten näille merkityille paikoille ei pysäköintiä. Toiveena on, että tulisitte messupäivänä kimppakyydeillä tai muulla tavoin, koska autopaikkoja on rajoitetusti. Tai sitten jättäisitte auton Keskuskoulun hiekkakentälle (liitekartta) 😊. Tänä vuonna on liikenteenohjaajat opastamassa, koska viime vuonna piha oli aika ruuhkainen.
Kahvilatoiminta alueella
Yrittäjävetoiset sekä kahvila että lounaspaikka sijaitsevat ruokalassa paikoilla 64 ja 65. Jokainen teistä saa kupongin, jolla voi käydä lounastamassa tai kahvilla tapahtuma-aikana. Näytteilleasettajille oma messuhinta.
Palo- ja pelastussuunnitelma
Palo- ja pelastussuunnitelmassa on erityisesti painotettu messu/näytteilleasettajien ständien sijoittelua niin, etteivät ne vaikeuta rakennuksesta poistumista. Poistumisopastein merkittyjen poistumisreittien on oltava koko tapahtuman ajan kulkukelpoisia sekä esteettömiä. Tämän lisäksi järjestyksenvalvojat huolehtivat siitä, ettei max asiakasmäärää ylitetä eri tiloissa.
Muuta
Ensiapu- ja infopiste Sijaitsevat aulassa. Info heti naulakoiden edessä ja EA-piste ulko-ovien oikealla puolella. Tapahtumassa ei ole valvottua narikkapalvelua, joten vaatteiden jättäminen narikkaan tapahtuu omalla vastuulla.
Langattoman verkon käyttö
Tilassa on langaton verkko, joka on käytettävissä. Verkon nimi Vieras245. Ei salasanaa vain accept pyyntö.
Sosiaalinen media – mainosta Crazy Dayn Facebook-sivuilla
Yrityksenne mainoksia, tarjouksia ja kuvia voidaan julkaista etukäteen Crazy Dayn Facebook-sivullahttps://www.facebook.com/crazydaykerava/. Voitte tehdä Crazy Dayhin liittyvän julkaisun omille sivuillenne, jonka jaamme Crazy Dayn Facebook-sivulle. Laittakaa jakamispyyntö hallintosihteeri Saara Junniselle saara.junninen@kerava.fi.
Tarjoukset Crazy Day –nettisivustolle
www.crazyday.fi –sivustolle tullaan keräämään näytteilleasettajien napakat tarjoukset (1-2 lausetta). Muistattehan mainita, mikäli tuotteita on rajoitetusti.
Muu markkinointi
Laitamme Viikkolehteen 26.2 ilmoituksen tapahtumasta ja 28.2 Keski-Uusimaahan puolen sivun mainoksen tapahtumasta. Perjantain 28.2 lehti on jättijakelu ja se jaetaan kaikkiin talouksiin Kerava, Tuusula, Järvenpää alueella. Olemme myös panostaneet ulkomarkkinointiin. Laitamme Crazy Day kylttejä risteyksiin ja nuoliopasteita tapahtumapaikalle sekä pysäköintipaikkoihin.
Sometus
Toivomme, että tiedotatte asiakkaitanne tapahtumasta omien kanavienne kautta. Lisäksi on toivottavaa, että käyttäisitte aihetunnistetta #crazydaykerava aina, kun kerrotte somessa mitä valmisteluja teette tapahtumaan liittyen sekä itse tapahtumapäivänä Instagramissa ja Facebookissa.
Ohjelma
Ovet aukeavat klo 10. Nicke Lignell juontaa tapahtuman. Ohjelmalliset osuudet järjestetään lukion auditoriossa sisältäen viihteellistä ohjelmaa sekä lapsille että aikuisille. Tämä tarkoittaa sitä, että auditorion ovet ovat esityksen ajan kiinni, eivätkä esitykset häiritse myyntipisteillä tapahtuvaa toimintaa. Tapahtuma päättyy klo 15 eli sen jälkeen alkaa vasta messuosastojen purku.
Äänentoisto
Äänentoisto rakentuu ulkopuolisin voimin ja jokaiseen tilaan tulee oma äänentoisto. Auditoriossa tapahtuvaa ohjelmaa ei kuulla messutiloissa. Auditoriossa tapahtuva ohjelma striimataan livenä yhteen aulan luokkahuoneeseen, jonne on avoimet ovet. Nicke Lignellin juonto kuuluu sekä jumppasaliin että ruokalaan ja hän käy myös messupisteissä haastattelemassa näytteilleasettajia, yleisöä ja lukee messutarjouksia.
Kesätyöpaikat
Osa teistä on ilmoittanut ilmoittautumislomakkeen yhteydessä avoimista kesätyöpaikoista. Nämä on huomioitu ja ne tulevat Ohjaamon ja Duuniportaalin esittelypisteen esittelyseinälle aulatilaan. Jos teillä muilla on tarjota kesätyöpaikka, niin laittakaa siitä tieto etukäteen. Toivomme, että Pekka Hyysalo innostaa myös nuorempaa väkeä liikkeelle.
Tosi hienoa, kun olette näin suurella joukolla mukana. Nyt kaikki tekemään viimehetken somepäivityksiä ja asiakasmarkkinointia, että saamme väkeä runsaasti paikalle. Sääennuste lupaili +1 ja puolipilvistä lauantai päiväksi. Toivotaan, että pitää paikkaansa ja sää suosii😊.
Kiitos, kun olette mukana edistämässä yrittäjyyttä ja yhteistyötä Keravalla!
Pirjo Leino, pirjo.leino@kerava.fi, 040 318 2588
Saara Junninen, saara.junninen@kerava.fi, 040 318 2594
Mari Kronström, mari.kronstrom@kerava.fi, 040 318 2009